Οροπέδιο Λασιθίου, ο τόπος μου.

Ο τόπος στον οποίο είχα την τυχη να μεγαλώσω είναι αναμφισβήτητα όμορφος. Μια μεγάλης έκτασης πεδιάδα περικυκλωμένη από βουνά τα οποία επιβλητικά και πελώρια μοιάζουν να αγκαλιάζουν την γη μας. Σαν να θέλουν να την προστατέψουν όπως οι μάνες τα παιδιά τους.
Το οροπέδιο , θεωρώ , ότι είναι όμορφο όλες τις εποχές , είναι άλλωστε ένας επίγειος παράδεισος αν σκεφτεί κανείς τις πόλεις οι οποίες μέσα στο τσιμέντο και την  κίνηση δεν έχουν αφήσει το περιθώριο στην φυση να δείξει το μεγαλείο της. Ομορφότερο όμως κατά την γνώμη μου γίνεται την άνοιξη , η εποχή εκείνη σηματοδοτεί την αναγέννηση και την ελπίδα για τον τόπο που αγαπώ και μεγάλωσα. Τα ξερά από τον χειμώνα δέντρα γεμίζουν φύλλα και άνθους , τα χωραφια με διαφόρων ειδών λουλουδια  , τα αγαπημένα μου εκ των  οποίων είναι οι μαχαιρίδες , τα μοβ ανθάκια τους και η αντίστασή τους στο παιδικό μου χεράκι που προσπαθούσε να τις κόψει τις έχουν κάνει ευχάριστη ανάμνηση των παιδικών μου χρόνων.
Μεγαλώνοντας αγάπησα ακόμα περισσότερο τον τόπο μου και αναπτύχθηκε το συναίσθημα που οι άλλοι χαρακτηρίζουν ως "τοπικισμό" , δεν έχω αισθήματα τοπικισμού για το χωριό μου αλλά γενικότερα για το σύμπλεγμα των χωριών καθώς το καθενα είναι ένα κομμάτι του παζλ που συνθέτει την ομορφιά του τοπίου. Ο τόπος μας είναι πολύ όμορφος και δυστυχώς εξίσου αδικημένος.                   Ελπίζω να υπάρξει σύντομα η αναγνώριση που αξίζει  σε αυτό το μέρος και η σωστή εκμετάλλευση των πόρων του δημιουργώντας πόλους έλξης επισκεπτών και τους χειμερινούς μήνες , μιας και άλλα χωριά του νησιού που έχουν φήμη ουτε καλύτερα είναι , ούτε καλύτερους ανθρώπους έχουν από τα δικά μας. Με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσει το έντονο φαίνομενο της αστικοποίησης που είχε ως αποτέλεσμα απο το σχολείο της δεκαετίας του '90 με τα τρία τμήματα των εικοσιπέντε και των τριάντα μαθητών για κάθε τάξη, να έχουν καταλήξει τα σχολεία μας να είναι με εξήντα και εβδομήντα μαθητές συνολικά γυμνάσιο και λύκειο. Να υπάρξει μια κοινή προσπάθεια να δωθούν στην νεότερη γενιά περισσότερα κίνητρα έτσι ώστε να επιλέξουν το οροπέδιο για να συνεχίσουν την ζωή τους. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαρία Σκουλά , το μέλλον της παραδοσιακής φορεσιάς!

Λυδία Αβαγιανού, το όνομα στο οποίο ακούν «Τα Καμασούδια».

Μιράντα Καρκάνη, η δημιουργός του Visalo ceramics!