Μιράντα Καρκάνη, η δημιουργός του Visalo ceramics!

Όσοι με ξέρουν καλά , γνωρίζουν την μανία που έχω με τις κούπες. Συλλογή ολόκληρη , σε διαφορετικά μεγέθη , σχέδια , χρώματα , στυλ. Κάπως έτσι έφτασα στο προφίλ της Μιράντας. Η Μιράντα είναι μια νέα κοπέλα η οποία ασχολείται με κάτι πολύ ξεχωριστό , πλάθει με τα χέρια της θησαυρούς , στο μαγαζί της μπορείς να βρεις  υπέροχα πράγματα , τα οποία κοσμεί με τις μνήμες της και τις εικόνες της καθημερινότητάς της. Θαύμασα τόσο τα σκεύη όσο και τα σχέδια που τα κοσμούν , δεν θα μπορούσα λοιπόν να μην επικοινωνήσω μαζί της . Είναι γλυκύτατη  , όπως και το όνομά της, και ευγενέστατη, με ένα υπέροχο χαμόγελο. Δέχτηκε  αμέσως να πραγματοποιήσουμε την συνέντευξή μας η οποία κύλησε ως εξής:

-Καλημέρα Μιράντα μου, ευχαριστώ πολύ που δέχτηκες να πραγματοποιήσουμε αυτήν την συζήτηση! 

-Καλημέρα και σε σένα Δέσποινα , εγώ σε ευχαριστώ , είναι μεγάλη μου χαρά! 

-Θα ήθελα να ξεκινήσουμε την συζήτησή μας αναφερόμενες στην καταγωγή σου. Μιας και θεωρώ τον τόπο καταγωγής καθοριστικό παράγοντα στο πως διαμορφώνεται ο χαρακτήρας ενός ατόμου. 

-Συμφωνώ απόλυτα ως προς την διαμόρφωση του χαρακτήρα. Εγώ κατάγομαι από το Ασκύφου Χανίων , και έχω περάσει εκεί τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου. Το αγαπάω πολύ το χωριό μου και ήθελα να μείνω εκεί. Να φανταστείς δυο χρόνια έζησα στα Χανιά κι αυτό με το ζόρι. Έπειτα λόγω σπουδών πηγαινοερχόμουν μιας και σπούδασα στην Αθήνα. 
-Το αντικείμενο που σπούδασες έχει σχέση με αυτό που κάνεις σήμερα;

-Άμεση σχέση όχι , έμμεση ναι. Σπούδασα στο τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής στο Αιγάλεω. Μέσα από την σχολή ήταν έμμεσα η πρώτη μου επαφή με την κεραμική , λόγω μίας μεγάλης κατάληψης η οποία με επηρέασε ψυχολογικά και άρχισα να αναζητώ χόμπι , έτσι λοιπόν ανακάλυψα τα σεμινάρια κεραμικής , τα οποία και συνέχισα. 

-Πως αντιμετώπισαν οι δικοί σου την απόφασή σου να ασχοληθείς επαγγελματικά με την κεραμική;

-Ευτυχώς επειδή οι γονείς μου έβλεπαν την κλήση που είχα ανέκαθεν στα καλλιτεχνικά και ήταν και η μαμά μου μουσικός , δεν ήταν ενάντια , ίσα ίσα που με στήριξαν εξαρχής. 
- Σίγουρα όσο καιρό ασχολείσαι με την κεραμική θα έχεις δημιουργήσει πολλά διαφορετικά έργα , ποιό είναι το σημαντικότερο για εσένα δημιούργημά σου. 

-Αναμφισβήτητα όλα μου τα έργα είναι σημαντικά για μένα , το καθένα είναι διαφορετικό και έχει ένα ξεχωριστό σημείο στην καρδιά μου. Αδυναμία όμως έχω σε μια βάση για φωτιστικό την οποία είχα δημιουργήσει , και δυστυχώς την έσπασα καταλάθος , και μια τσαγιέρα την οποία ευτυχώς την έχω ακόμα! 

 
-Τα έργα σου είναι σχεδιασμένα με πολύ μεράκι. Θα ήθελα να μου πεις ποια είναι η πηγή έμπνευσής σου. 

-Πηγή έμπνευσής μου είναι το χωριό μου και οι αναμνήσεις μου. Για παράδειγμα η κούπα με το σχέδιο της γιαγιάς μου είναι μια εικόνα από τα παιδικά μου χρόνια , έτσι την θυμάμαι την γιαγιά μου και απλά απεικόνισα την ανάμνηση μου στην κούπα , κάπως έτσι δημιουργείται η πλειονότητα των σχεδίων που κοσμούν τα έργα μου. 
-Έχεις επιλέξει ένα ξεχωριστό όνομα για την επιχείρησή σου , τι σημαίνει η λέξη βίσαλο; δεν την έχω ακούσει ξανά. 

-Διαβάζω γενικά πολλά βιβλία , σε ένα από αυτά συνάντησα την λέξη βίσαλο , μία εύηχη λεξούλα η οποία κίνησε την περιέργεια μου. Ψάχνοντάς την ανακάλυψα ότι σημαίνει ένα μικρό κομμάτι από ένα κεραμικό , την σημείωσα και δεν θα μπορούσα να δώσω άλλο όνομα στην επιχείρηση μου. Για μένα εκτός του ότι είναι εύηχη η λέξη έχει και συμβολικό χαρακτήρα , μιας και έτσι βλέπω τον εαυτό μου , ένα μικρό κομμάτι στον τεράστιο κόσμο της κεραμικής. 

-Είσαι μία νέα κοπέλα που έχεις ξεκινήσει κάτι τόσο διαφορετικό. Ποιά είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Τα σχέδια μου είναι άπειρα θα σου πω τα πιο σημαντικά. Θέλω να καταφέρω να χωρίσω το μαγαζί που έχω ενοικιάσει. Είναι τεράστιο και είναι αρκετά δύσκολο να του δώσω την δομή που ονειρεύομαι. Έπειτα θέλω να παρακολουθήσω επιπλέον σεμινάρια κεραμικής , να αποκτήσω επαγγελματική αυτοπεποίθηση και ένα μεγάλο όνειρό μου είναι να κάνω η ίδια σεμινάρια σε σχολεία , ξεκινώντας από το δικό μας , να βοηθήσω τα παιδιά να γνωρίσουν την κεραμική. 
-Είμαι σίγουρη ότι θα πραγματοποιήσεις όλα τα σχέδιά σου. Τώρα θα ήθελα να σου κάνω μια ερώτηση την οποία θεωρώ σημαντική και υπάρχει σε κάθε συνέντευξή μου. Αν θα μπορούσες να συμβουλέψεις κάτι τους νέους ανθρώπους όπως εμάς, τι θα ήταν αυτό;

-Θα ήθελα να πω στα νέα παιδιά πως ο απλοϊκός τρόπος ζωής είναι ο καλύτερος. Τα χωριά δεν είναι υποδεέστερα και η ζωή σε εκείνα, είναι ποιοτική και αγνή. Επιπλέον , να κυνηγούν τα όνειρά τους , να μην στηρίζονται στα έτοιμα , να κυνηγούν αυτό που θέλουν να λένε "εγώ θα το παλέψω και ας πάνε όλα στον βρόντο" και να το κάνουν. Μόνο έτσι θα πετύχουν αυτό που πραγματικά θέλουν , ρισκάροντας , γιατί η ζωή είναι μικρή και είναι κρίμα να την ξοδεύουμε σε κάτι λιγότερο από αυτό που είμαστε γεννημένοι να κάνουμε. 

Ολοκληρώσαμε την συζήτησή μας, ευχαριστήσαμε η μία την άλλη και δώσαμε ραντεβού να βρεθούμε με την πρώτη ευκαιρία στο Ασκύφου. 

Την Μιράντα  και ξεχωριστά τα δημιουργήματά της μπορείτε να την βρείτε εδώ:
 Instagram: visaloceramics 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαρία Σκουλά , το μέλλον της παραδοσιακής φορεσιάς!

Λυδία Αβαγιανού, το όνομα στο οποίο ακούν «Τα Καμασούδια».